نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2572
-
الف
+

برگزاری گرامیداشت هفتصدمین سالگرد تولد «کمال خجندی» شاعر نامدارفارسی زبان

نمایشگاه «بلبل چمن های خجند» به مناسبت هفتصدمین سالگرد تولد «کمال خجندی» شاعر پرآوازه فارسی گوی برگزار می شود.

به گزارش آی فیلم 2، نمایشگاه «بلبل چمن های خجند» روز شنبه 29 قوس(آذر) به مناسبت هفتصدمین سالگرد تولد «کمال خجندی» شاعر پرآوازه فارسی گوی از سوی مؤسسه فرهنگی اکو با همکاری کمیسیون ملّی یونسکو_ایران برگزار می شود.

به نقل از مؤسسه فرهنگی اکو در این نمایشگاه آثاری از «محمدکریم رقیب اف» استاد دانشکده دولتی هنر تصویری و دیزاین تاجیکستان و «میرحسین زنوزی» خوشنویس ایرانی به نمایش گذاشته می‌شود.

در مراسم افتتاح این نمایشگاه مجازی «سَروَر بختی» رئیس مؤسسه فرهنگی اکو و «حجت‌اله ایوبی» دبیر کل کمیسیون ملّی یونسکو سخنرانی و سپس، دو هنرمند به شرح فعالیّت های هنری خود می‌پردازند. 

این نمایشگاه روز شنبه، 29 قوس(آذر) سال 1399 مطابق با 19 دسمبر سال 2020 ساعت 21.30  به وقت تهران افتتاح می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند به نشانی وبسایت کمیسیون ملی یونسکو ایران مراجعه کنند. 

گفتنی است مؤسسه فرهنگی اکو به مناسبت 700سالگی «کمال خجندی» تاکنون کتاب های «روزگار و آثار کمال خجندی»، نوشته داکتر «بدرالدین مقصودزاده»، «چهل درس کمال» از «ثریا حسن سلطان» و آلبوم آهنگ ها بر اشعار کمال را چاپ و رونمایی کرده است. 

همچنان، روز یک شنبه 7 جدی(دی) برابر با  27 دسمبر سال روان نشستی مجازی با همکاری این مؤسسه و سفارتخانه های تاجیکستان و افغانستان در تهران، فرهنگستان زبان و ادب فارسی، انجمن آثار و مفاخر فرهنگی ایران، دانشگاه شهید بهشتی، خانة کتاب و ادبیات ایران، والیان ولایات سُغد تاجیکستان و آذربایجان شرقی ایران برگزار می‌شود.  

م ح / ح ح

نظر شما
ارسال نظر